In een krappe arbeidsmarkt telt de eerste indruk. En jouw vacaturetekst is die eerste indruk. Super belangrijk dus om hier punten te scoren. In de praktijk is dat vaak anders. Het schrijven van een vacaturetekst wordt “er even bij” gedaan. Of een 'oude' tekst wordt snel online gezet. En met ChatGPT heb je ook zo een vacaturetekst. Dit is vast herkenbaar, net alt het uitblijven van (goede) reacties op de vacature.
Wat maakt een vacaturetekst goed?
Een effectieve vacaturetekst:
Waarom uitbesteden loont
Je kunt natuurlijk zelf aan de slag. maar de vraag is: hoeveel tijd, kennis en creativiteit kun je eraan besteden? Ik ken de spelregels voor het schrijven van vacatureteksten. Naast mijn jarenlange ervaring heb ik ook inzichten in data van jouw doelgroep. Zo creëer ik een unieke tekst die opvalt tussen alle andere teksten.
Mijn aanpak
Samen met de uitkomst van de arbeidsmarktanalyse plan ik een vacature-intake met de hiringmanager. In dat gesprek wordt duidelijk welke persoon we zoeken en wat voor een tof bedrijf jullie zijn. Eventueel plan ik daarna een gesprek in met een collega die dezelfde functie heeft, of op dezelfde afdeling werkt. Dan hoor je toch net andere dingen die belangrijk kunnen zijn. Dan kruip ik achter mijn laptop en kom ik met een dijk van een vacaturetekst. Die deel ik met je en ik vraag je om feedback. Zo komen we snel tot de definitieve tekst.
Investering
Voor het (her) schrijven van een vacaturetekst is de investering € 245,-
©Auteursrecht. Alle rechten voorbehouden.
We hebben je toestemming nodig om de vertalingen te laden
Om de inhoud van de website te vertalen gebruiken we een externe dienstverlener, die mogelijk gegevens over je activiteiten verzamelt. Lees het privacybeleid van de dienst en accepteer dit, om de vertalingen te bekijken.